imza yetkisi

Soru & CevapCategory: Diğerimza yetkisi
onur sordu 9 ay önce

Merhaba Şirketlerde çalışan yöneticiler orta düzey yöneticiler çalışma hayatında işle ilgili evraklara imza atıyor kendi işi sınırlarında da olsa atılan imzanın geçerliliği, bağlayıcılığı nedir illaki her pozisyona noter vekaleti mi gereklidir.

1 Cevap
Taner ÖZDEMİR İş ve Sosyal Güvenlik Danışmanı cevaplandı 9 ay önce

Merhaba,
Sözleşmeleri, işveren adına yapılacak işlemleri imzalayanların buna yetkisi bulunmalıdır. Başka bir anlatımla, bir işlemi imza altına alırken ya bizzat iş sahibi veya yüklenici tarafından ya da yetkili temsilcisi tarafından imzalanması gerekir. Yetkisiz temsilcinin imzaladığı sözleşme kural olarak temsil edileni bağlamaz: Bir kimse, yetkisi olmadığı halde başka bir kişi adına bir işlem yaparsa, bu kişi sözleşmeyi onaylamadıkça, alacaklı veya borçlu olmaz (BK. md. 38). Onaylama açık olabileceği gibi örtülü de olabilir; yazılı olabileceği gibi sözle ve belli davranışlarla da olabilir. Kısacası yetki olmadan yapılan bir işlemde atılan imza geçerli olamayacaktır. İşçiye bir fesih yaptığınızı düşünün, bu fesih evrağına da yetkili olarak sizin imzanız olsun. Eğer ki fesih süreçleri ile ilgili sizin bir imza yetkiniz yoksa bu fesih haksız fesihe bile dönüşebilecektir. Yani yapılan işlem yetkisiz temsil olabilir. Resmi kurumlara verilen evraklarda atılan imzalarda noter vekaletinin olması gerekir. Olmaması gibi bir durumda kurum tarafından ihtilafa düşülüp süreç uzayabilir. Lakin resmi bir kuruma verilmeyen şirket içinde tutalan tutanak, savunma vb. işlemlerde vekaletsiz de imza atılabilir.