Sürekli rapor alan personeli nasıl işten çıkartabilirim?

Soru & CevapCategory: DiğerSürekli rapor alan personeli nasıl işten çıkartabilirim?
Ziyaretçi sordu 2 sene önce

Merhaba,
personelim 1 yıldır bizimle çalışıyor, ancak son 1,5 aydır neredeyse raporlu ve işe gelmiyor. Raporları sgk sistemi üzerinden mailime düşüyor kendisi arayıp haber vermiyor. Rapor alması sıklaştığı için işten çıkarmak istiyorum nasıl bir yol izlemeliyim?
Teşekkürler.

1 Cevap
Taner ÖZDEMİR İş ve Sosyal Güvenlik Danışmanı cevaplandı 2 sene önce

Merhaba,
Normal şartlarda istirahat raporlu veya hastanede tedavisi devam işçi işten çıkarılamaz. Ancak, 4857 sayılı İş Kanunu’nun 25. maddesinin (I) bendi gereğince; işçinin hastalık, kaza, doğum ve gebelik gibi hallerde işveren için iş sözleşmesini bildirimsiz fesih hakkı belirtilen hallerin işçinin işyerindeki çalışma süresine göre 17’nci maddedeki bildirim sürelerini altı hafta aşmasından sonra doğar. Doğum ve gebelik hallerinde bu süre 74’ü maddedeki sürenin bitiminde başlar. Ancak işçinin iş sözleşmesinin askıda kalması nedeniyle işine gidemediği süreler için ücret işlemez.
1 yıldır ki çalışan işçinin ihbar süresi 28 gündür. Yani 4 haftadır.4 haftaya 6 hafta daha eklendikten sonra yani işçinin rapordan dolayı işine devam edemediği günler 10 haftayı geçmiş ise işveren bildirimsiz fesih hakkını kullanarak işçinin hak ettiği kıdem tazminatı ödeyerek iş akdini sonlandırabilir.   Bu durumda ihbar tazminatı da ödenmeyecektir.

Cevabınız

1 + 17 =